Sunday 17 February 2013

Répatorta? Nem! A RÉPATORTA !! Gluténmentes verzió is!!

Régóta kerestem egy jó kis répatorta receptet. Elképzeltem egy kis savanykás, citromos sajt(vajkrémmel) ...Azt mondanám. nyami.. de ez kicsit idétlenül hangzik.

Szerintem a titka a megpiritott diódarabokban rejlik, úgyhogy ne lazsáljátok el a pirítást!!

A hozzávalók:

220 g finomra reszelt répa
180 g kr. cukor
60 g barna cukor
2 nagy tojás (L)
100 ml olaj
1 tk. vanilia kivonat
1 citrom héja
200 g sima liszt ( nálam ez SPAR universal gluténmentes lisztkeverék 190 g  )
nem egészen 1 tk sütöpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/4 tk só
egy marék apróra vágott és megpirított dió
3 tk mézeskalács füszerkeverék ( ízlés szerint lehet kicsit kevesebb, én legközelebb 1-2 tk fahéjat teszek bele, mézesfüszer helyett)

És ilyen egyszerü:
A tojást, cukrot, olajat, citromhéjat, vanilia 2-3 percig kézimixerrel elkeverjük. Hozzáadjuk a szintén jól elkevert száraz anyagokat ( liszt, füszerek,sütöpor, szódabikarbóna) ,adunk neki még 1-2 percet a kézimixerrel. És most jön bele a répa, majd a dió.
20 cm átméröjü tortaformában sütjük 160-170 fokon, esetemben 55 percig. Tüpróba!!
Másnap, harmadnap még intenzívebbre érnek az ízei. Pillekönnyü, pedig gm liszttel készült, meg kell mondanom a sima liszttel nem is próbáltam.

A turbó bele a 100 g sajtkrém+100 g vaj + 100 g porcukor keverék 1 csipet sóval ( a só megtöri a krém édes ízét) habosra keverve 1 citrom levével ízesítve ( ízlés szerinti mennyiségben hozzáadva), majd ízlés szerint vastagabban vagy vékonyabban töltsük meg vele a tortát.

Ronda?? Na és? Mennyei!
A forrást még keresem...de nem találom..
Végre! Nem volt egyszerü... eredeti recept itt ANGOLUL

1 comment:

teller-cake said...

Én nagyon megszerettem a répatortát és most már szívesen próbálgatom a különböző recepteket. Ez is nagyon ígéretes! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...