Friday 8 November 2013

Ezt kár lenne kihagyni! Citromos GM süti


Amitöl még finomabb számomra, hogy a család másik fele kedveskedett nekem ezzel a sütivel, tudván hogy lisztérzékeny vagyok. Azt is tudták, hogy nem fogyókúrázom... Nekem annyira ízlett, hogy még éjszaka is rájártam...
Íme:

200 g vaj vagy margarin
200 g kristálycukor
3 egész tojás (M)
200 g darált mandula
100 g kukorica dara (esetleg egy kissé apróbb szemü)
1 citrom
1 csipet só

A cukrot habosra keverjük a vajjal/margarinnal, csipet sóval. Hozzáadjuk a citrom lereszelt héját, majd egyenként kb. 1-1 percig keverve a szobahömérsékletü tojásokat.
Jöhet a mandulával elkevert kukoricadara.

180 fokon, 26 cm kerek tortaformában sütöttem 35-40 percig. Az sem baj, ha kicsit kiszárad, vagy éppen ha kicsit megpirul. 

Míg hül, elkészítjük a szirupot: 120 g porcukrot elkeverünk a citrom levével ( kb. 40 ml ), majd felforraljuk, addig kevergetjük lassan, mít átlátszó szirupot nem kapunk.
Ezt a forró szirupot a már langyos torta tetejére locsolgattam, amit elözöleg egy fapálcával jó sokszor megszurkáltam.

Ha bírjuk, várjuk ki, míg teljesen kihül. Szerintem csodás, könnyed citromízzel ( és egy csomó cukorral :-(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...