Thursday 11 December 2014

Piskóta karácsonyi mintával pisótatekercsnek Gluténmentesen( is)


UPDATE ! 4 nap után épp ki akartam dobni a hütöböl, amikor ráfanyalodtam. Bár GM, nem volt se szárazabb, se " fojtósabb, mint újkorában. 

Még ki sem hült a végeredmény, de a rajtam karácsonyfadíszként csüngö gyerköc éppen alszik, ezért itt a gyors recept.
Úgy tünik sikeres ötvözete lett a modern áámerikai sütödének és Péter Jánosné idötlen-idötálló recepteskönyvének.

 Az alapihlet a bájos amerikai Raiza Costa blogjából való ( egyszerüen imádom!!) a recept maga pedig a szupergyors-egyszerü-kakaós-diós piskóta recept piskótatekercsnek sütve.

Szóval: hozzávalók a minta alapanyagául szolgáló keverékhez Raizától:

1 tojásfehérje
40 g liszt ( ha kell GM)
30 g kristálycukor

ezeket összeöntjük, jól elkeverjük, és beleteszünk még 20 g szobahömérsékletü vajat is.

Jelen esetben amintához igazodva 2/3 - 1/3 arányban (kb) elosztottam, és ételfestékkel ( gyümölcspép stb) a kisebb részt pirosra, a nagyobbat zöldre festettem. Nagyon pici festék is elég! 

Én wilton 3-as kinyomócsövel ellátott nejlonzacskóba töltöttem a "krémeket". Ha nincs, bánja kánya, vágjatok kb 3 mm-es lyukat a zacskó sarkából  vagy sarkán vagy ... remélem értitek.

A tepsim mérete : 29x 42 cm. Pontosan ekkora sütöpapírt a tepsibe vágok. Egyik fele alá teszem az A4-es lapot, amire célszerü elörajzolni a mintát. ( vigyázat, ha szöveget irunk, a tükörképre lesz szükségünk!)
Én most nem tettem, de meg is bántam, sokkal egyszerübb dolgom lett volna elörajzolással.

Ha megvagyunk a mintával, a sütöpapírt a fagyasztóba tesszük, míg elkészítjük a piskótánkat. A papír maradjon egyenes!!


A szuper egyszerü kakaós -diós piskóta 

6 egész tojást habbá verünk 200 g porcukorral. 
Kimérünk 50 g darált diót, 50 g kakaót leszitálva, 100 g lisztet ( akár gluténmentes lisztkeveréket (SPAR ) szintén átszitálva.
A tojásos cukros habhoz adunk 1 ek rumot, majd szépen lazán belekeverjük a diós-kakaós -lisztes elegyet. Lazán elkeverjük.

kivesszük a fagyasztóból a mintás sütöpapírunkat ( ami már szépen meg is fagyott, igy nem mozdul el a rajzunk) és a piskótamasszát kb 1 cm vastagon elterítjük rajta.


FIGYELEM! igazából a massza kb felét használtam el, a maradékot kb. 9 muffinkapszliba osztottam, és a piskótalap után megsütöttem..

180 fokon sült, viszonylag rövid ideig (kb 10 perc??). Ha megsült, kiborítjuk porcukrot szitálunk rá lehellet vékonyan, és én elkezdtem a rövidebb oldalánál felcsavarni- ahol NINCS minta!! 

Közben fokozatosan nagyon óvatosan huztam le a sütöpapirt a tésztáról. Ami éppen nem volt egyszerü, mert bizony nekem úgy tünt, eléggé ragadt a papír a piskótára. Ilyen vékony lap esetében ez bizony sokkal jobban feltünt..
Feltekertem, hülni hagytam.

És most elöször elkészítettem a krémet, amit Péter Jánosné eredetileg a sütihez rendelt.:

150 g héj nélküli darált mandulát 50 ml felforralt vaníliás cukros tejjel leforrázunk. Belekeverünk 1 ek. rumot (dee, kell az bele..) és hülni hagyjuk.
Kihabosítunk 150 g vajat 150 g porcukorral, majd a kihült madulás keveréket is beledolgozzuk.
A kihült tekercset kitekerjük, és a vajas krémünket rákenjük, majd visszatekerjük. Újra hülni hagyjuk.
Persze lehetne fehér csokis ganache-t eperdarabokkal készíteni töltelékként, ahogy Raiza, vagy mascarponés tejszínes krémmel tölteni, de én akartam egy klasszikus nagymama-féle finom krémet kipróbálni. Ha megkóstoltam, jelentkezem ;-)

UPDATE: szóval a krémmel jól mutat, de én a kakaós meg a diós piskótát baracklekvárral szeretem.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...