Tuesday 4 July 2017

Hamburger zsömle gluténmentesen


Rájöttem, miért szeretem (szeretem?) a hamburgert. 
A hamburger húspogácsája valójában egyszerübb, mint sejtettem.
Darált marha húsra van szükség hozzá és némi sóra. 
Egyszerüen ennyi.
Söt, a legmenöbb helyeken még sót sem tesznek a húshoz. 
Na ezt rontsátok el barátaim! 

Jöjjön a cipó recept.

300 g Schär kenyér liszt (ez a variáció direkt kelt tésztákhoz van)
1 ek cukor
1/2 tk só
1 cs dr. Oetker porélesztö

1 kisebb tojás
40 g olaj
60 g joghurt
kb. 150 -200 ml langyos tej

A lisztet elkeverjük a cukorral,sóval, élesztövel.
A tojást , olajat,joghurtot a tej felével keverjük össze, majd öntsük a liszthez. 
Keverjük a mixer dagasztókarjával pár percig, folyamatosan adjunk hozzá még tejet. 
A nokedli tésztánál kicsit sürübb állag megfelelö.. Nekem 160 ml tejre volt szükségem..
Kelesztötálban (lezárható tetejü) langyos helyen 40-60 percig kelesztjük.
Lisztezett felületre tesszük egy tésztakártya segítségével, nem gyúrjuk át, hogy a levegö buborékok benne maradjanak! 

4 részre osztjuk, és nagyon laza, légies mozdulatokkal kerek gombóccá igazítjuk a 4 tésztadarabot.
tepsire tesszük, picit lelapítjuk, újra kelni hagyjuk 30 -40 percig (attól függ mennyire van meleg)
Kelesztés után megkenjük felvert tojással, és nagyon fontos, szerintem elhagyhatatlan, megszórjuk szezámmaggal.. Ez nagyon finom plusz ízt ad a zsömlének..
A fekete szezámmag pedig egyszerüen csak gyönyörü! Igazi ékszer!
200 fokon (alsó-felsö) sütöttem 20 percig. A teteje szép aranybarna lett.

A cipók nem lettek légiesen könnyüek, de az evésnél megsem tüntek túl fojtósnak-sürünek..
Azért a szószokkal, majonézzel, ketchup-pal nem kell spórolni.
Valószínü, ki fogom próbálni a híres Nutri mix per panne liszttel, es kicsit mas arányokkal, de a fentiekkel sem vagyok elégedetlen.
Itt most  Limara péksége  -nek a normál receptjét vettem alapul..
A gyerek befalta.

* ha kicsit higabb a tészta, szinte nokedlis-krémes, akkor sincs veszve semmi, enyhén olajos kézzel, nagyon finoman igazítsátok gombóccá, és kész.
*amint kihült, félbe vágva fagyasszátok le. mert mind minden kelt tészta ( a normál is) lássuk be, frissen finom.
kieengedés után nagyon enyhe fokozatra bedobhatjátok a fél zsömléket a pirítóba, ez nem szárítja ki, de átmelegíti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...