Thursday 26 October 2017

Tök zsömle -gluténmentesen



Rabul ejtett ez a cukiság, a következö lépés már a gluténmentes verzió kipróbálása volt!
Szerencsére nem kellett csalódnom, finom puha zsömle lett a végeredmény, (szerintem) kompromisszumok nélkül..A másnap reggeli próbát is kiállta, én félbevágtam, és bedobtam a pirítóba, épp csak annyira, hogy átmelegedjen.. A többiek a fagyasztóban vannak, mert a kelt tésztákra azért igaz, hogy frissen az igaziak (még az eredeti lisztes dolgoknál is) ..
 

 A hozzávalók:

450 g Schär kenyér liszt
4 g (fél csomag) dr Oetker* porélesztö
2 tk cukor
1 tk só
220 g sütötök püré ** (én HIPP natúr répa-krumpli bébiételt használtam)
langyos víz kb 300-400 ml
1 tojássárgája (elhagyható)

A lisztet,élesztöt,cukrot, sót elkeverjük, hozzáadjuk a picit meglangyositott zöldségpürét, és annyi vizet, hogy sürübb, nokedli állagú tésztát kapjunk. 4-5 percig dagasztjuk. A tészta ne legyen folyós, de elég ragadós-krémes az állaga. Kelés közben kicsit tömörebb lesz..
A tésztát olajozott MÜANYAG ! tálba tesszük, letakarjuk, és  langyos helyen 40 -60 perc alatt a duplájara kelesztjük. 
Kelés után lisztezett (rizsliszt pl. ) deszkára borítjuk, négybe vagjuk, majd a negyedeket ujra elfelezzük. A 8 db tesztából könnyed mozdulatokkal sima gombócot formázunk  -próbáljátok meg gyúrás nélkül - -inkább olajos kézzel tegyük, ha nagyon ragadna, ha lisztes lesz a felülete, kevésbé szépre sül, de az ízét persze nem befolyásolja!  , majd jöhet a varázslat!
Kb 1 m hosszú hús kötözö madzagot veszünk, és a kis tésztagombócokat átkötjük vele, mint a csomagot.. òvatosan, hogy a madzag ne vagja be nagyon a tésztát!
Sütölemezre teszzük a tököcskéket, még kb. 20 percig kelesztjük, majd a tetejét tojássárgával bekenjük. (így sokkal jobban látszik a süténél, hogy készen van, mert a tojás szép arany színt kap.. A GM tészta enélkül elég sápadt színü, nehezebb megállapítani, ha kész van. 

200 fokra (alsó/felsö sütés) elömelegített sütöben sütjük kb. 20 -30 percig. Nekem inkább 30 percig sült, a 20. perc után kezdett egy kis színt kapni a tészta.

* újabban dr. Oetker porélesztö a kedvencem. Ugy vélem, kevésbé lesz érös élesztö íze a tésztának, mint a friss élesztönél (ebböl egyébként 10 g-ot kell használni.)

1 cs. porélesztö (7g) = fél csomag (21 g) friss élesztö egyébként.

** sütötökpüré = lehet frissen fözött, pürésített, de a bébiétel verzió tökéletes ! Ráadásul én csak répa - krumpli pürét kaptam, így azt használtam. Fontos hogy 100% zöldség legyen. Ha a nagy üveg kicsit kevesebb, mint 220 g, tégy bele csak annyit. a tészta sürüségét a langyos vízel állitjuk be!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...