Wednesday 11 July 2018

Ribizlis joghurtos süti mandulamorzsával

Régóta készültem valami ribizlis süteményt sütni.. Hát íme egy kis nyári tökéletes vasárnapi desszert. Semmi snikk-snakk csak egy kis finomság. Mascarponés tejszínhabbal vagy ne talán egy (egy!) gombóc vanília fagyival máris a biztos elhízás ösvényét tapossuk..
de megéi :-)


Hozzávalók :

a morzsához:

*45 g barna cukor
*40 g darált mandula
*60 g liszt / Schär kenyérliszt
*1 csipet só
*4 ek vaj
*3 ek mandula szeletelt mandula

a tésztához:

*125 g barna cukor
*1 citrom reszelt héja
*145 g vaj szobahömérsékleten
3 egész tojás
*180 ml joghurt (minél magasabb zsirtartalommal) -én görög joghurtot használtam
*70 ml olaj
* 200 g liszt/ Schär süteményliszt
*80 g darált mandula
* 2,5 tk sütöpor
* 1 csipet só
* 300 g ribizli ( lehet málna is, vagy vegyesen a két gyümölcs)

Elöször a szeletelt mandula  kivételével a morzsa hozzávalóit egy tálba tesszük, elkeverjük, míg nem áll teljesen össze, hozzáadjuk a mandula lapocskákat, és hdegre tesszük.. nekem elég krémes lett a puha vaj miatt.. igy is szuper lett. a jol lehütött masszát rámorzsoltam a gyümölcs tetejére. (akár fagyasztóba is lehet tenni ilyen esetben, még könnyebb lesz lereszelni vagy szétmorzsolni..

egy 26 cm-es tortaformát zsírpapírral kibélelünk. Körben az oldalát is, ha pici vajjal megkenjuk a forma oldalát, szépen belesimul a sütöpapír.

A vajat a cukorral és a citromhéjjal habosra keverjük.
A citromhéjat 1 evökanál cukorral kávédarálóban meg szoktam darálni, igy sokkal intenzívebb lesz az aromája, és nem lesznek citromhéjdarabok a sütiben.
A tojásokat egyenként hozzáadjuk, mindegyiket kb. fél percig keverjük.
Ezután hozzáadjuk a joghurtot, elkeverjük, maj hozzáöntjük az olajat is.
Jöhet a darált mandula, majd beleszitáljuk a sütöporral elkevert (GM vagy nem GM ) lisztet.

A tortaformába simítjuk, tetejére tesszük a megmosott és kicsit lecsepegtett gyümölcsöt.
Rámorzsoljuk a hideg morzsa-tésztát, és 180 fokra elömelegített sütöben kb 50 percig sütjük.
A tüpróba kissé nehezen kivitelezhetö, mert a tészta elég szaftos, nekem az 50 perc sütés után kész volt a tészta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...