Friday 17 January 2014

Virágláda (torta) Gluténmentes recepttel


Férfi születésnapra nem olyan könnyü tortát kigondolni. Végül valahogy e mellett döntöttem. Némi önzéssel megspékelve gluténmentesen készült, kókuszosan. ( a kókuszos már az ünnepelt kedvence volt)







Ha valakit véletlenül mégis érdekelne, így:

A lapokhoz:
150 g margarin
150 g cukor
4 tojás (M)
100 g darált mandula
50 g kókuszreszelék
80 g keményítö
1 tk sütöpor
1 csip.só

A margarint a cukorral habosra keverjuk, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat is. Ezutan jöhetnek az egymással alaposan elkevert szárazanyagok ( mandula, kókusz, keményítö, sütöpor, só)
180 fokon sütöttem, négyszögletes kis tepsiben (21x30 cm-es) . Eredetileg ez a mennyiség egy 26 cm-es kerek formához ajánlott, amit aztán kétfelé vágunk.
2,5 - 3 cm vastag "lap" lett belöle, és még további 2 ilyet sütöttem. Már most szólok, hogy a harmadik lap végül már nem kellett ...
Kartonból kivágtam  egy 14x14 cm-es négyzetet, és ennek segítségével kiszabtam a 4 db lapot a virágládához.
Mivel a töltelék tejszínes zselatinos mousse volt, készítettem a virágláda méreteinek megfelelö keretet kartonpapírból, 14,5 - 14,5 cm oldalakkal, 15 cm-es magassággal. plusz egy kis ráhagyás, hogy szorosan össze is tudjam fogni a keretet. Bevontam sütöpapírral is, hogy ne ázzon el.
Jöhet a krém:

6 lap zselatin
200 g fehér csoki 
150 g kókusztej
600 g tejszín

A tejszínt kemény habbá verjük. Beáztatjuk a zselatin lapokat. A felforralt kókusztejben felolvasztjuk a feldarabolt fehér csokit, hozzáadjuk a kinyomkodott zselatint. Elkeverjük, majd idönként kevergetve hütjük. Ha zselésedni kezd, hozzáadunk 1-2 majd 3 ek. tejszínhabot, jól elkeverjük, végül a maradék habot is beledolgozzuk.
Összeállítjuk a keretünket, beletesszük az elsö lapot majd összeállítjuk a tortát.
Ezzel a krémmel töltöttem a lapokat, én 4 lapot használtam fel, hogy tele legyen a formám, de mivel a krém nagyon finom és könnyü, kevés lap - sok krém variáció sem fog csalódást okozni. söt!
egy fél napot hideg helyen állni hagyjuk, majd ha megdermedt a krém, jöhet a következö forduló: 
kiaszabunk egy 15 cm magas és 4x14,5 cm hosszú sütöpapírcsíkot. Elkészítünk egy 200 g étcsoki + 100 g tejszínböl álló ganache-t és amikor dermedni kezd, a sütöpapírcsíkra kenjük, lehetöleg minél vastagabban. Majd a kihült tortáról levesszük a keretet, és azzel a csokis sütöpapírcsíkkal körbetekerjük. Jól az oldalához tapasztjuk. Ez a fondant burkolás miatt kell, igy nem áztatjuk azt el a tejszínes krémünkkel. Hülni hagyjuk, majd eltávolítjuk a sütöpapírt.
Dupla ennyi krém fel sem tünne...
Jöhet a 4 elöre elkészített fondant lap, mint fa-imitáció, a ládika 4 oldalára. Rá a szintén elöre elkészíett virágdísz. A kövirózsa nagy kedvencem, alig vártam,hogy végre elkészíthessem!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...